13 квітня о 18.00 год. у кафедральному храмі святих Апостолів Петра і Павла єпископ Віталій Скомаровський разом з настоятелем кафедральної парафії о. кан. Павлом Хомяком звершили Месу Господньої Вечері.
Ця Божа Служба є особливим спомином Тайної Вечері Ісуса з апостолами, де Господь установив таїнство Священства і Євхаристії. «Господь Ісус, взявши хліб, віддав хвалу, поламав, дав учням і мовив: «Це — моє тіло, що за вас віддається. Чиніть це на мій спомин». Так само чашу по вечері, кажучи: «Ця чаша — це Новий Завіт у моїй крові, що за вас проливається» Лк 22, 19–20.
Під час проповіді єпископ звернув увагу на одну з назв таїнства Євхаристії — Пресвята Жертва і зазначив, що Ісус Христос, віддаючи своє життя за нас, обдаровує нас своїм життя, лише від людини залежить на скільки вона дозволить діяти Господу у своєму житті.
Запитання, які прозвучали і були скеровані до усіх присутніх, змусили задуматися, а саме: «Чи ми хочемо бути такими жертовними та милосердними, як Ісус? Чи ми хочемо любити, як Ісус?» І на закінчення: «Чи ми хочемо бути християнами, бо християнин походить від Христа?».
Після проповіді відбувся обряд обмивання ніг.
На згадку подій, які відбулися під час Останньої Вечері, коли Ісус обмив ноги Апостолам, єпископ також обмив ноги дванадцятьом чоловікам.
Якщо говорити про сам жест обмивання ніг, то він, звичайно, символічний, його корені у Новому Завіті, і його значення – «служіння»: «…коли омив вам ноги Я, — Господь і Учитель, — то й ви повинні омивати ноги один одному. Приклад дав Я вам, щоб і ви так робили, як оце Я вам учинив»Йн 13, 13–14.
Апостоли послані служити – у цьому суть Євангельської Доброї Новини, служити всім без винятку, але перш за все бідним, хворим, потребуючим. Миття ніг Ісусом є немов ілюстрацією нової заповіді любові: «Нову заповідь даю вам, щоб ви любили один одного! Як я полюбив вас, так і ви один одного! З того усі спізнають, що мої ви учні, коли любов взаємну будете мати» (Йн 13, 34–35).
Виразом любові до Христа було принесення дарів.
Перенесення Пресвятих Дарів до «темниці».
Після Літургії Господньої Вечері, на згадку про ув’язнення Ісуса, Пресвяті Дари були перенесені до «темниці» — вівтар, який символічно представляє місце перебування ув’язненого Христа. Там аж до Літургії Великої П’ятниці має місце адорація Євхаристійного Ісуса.
Оголення вівтаря
Після Літургії Великого Четверга «оголяється вівтар» — знімається прикриття. Цей звичай має символічне значення: по-перше, це знак, що Ісуса залишили його найближчі учні, по-друге, це знак оголення Господа перед хрестовою смертю.